Uusi Lastensairaala

Ilmiö, johon koko Suomi lähti mukaan

  • Asiakas

    Uusi Lastensairaala 2017 -hanke

  • Projekti

    Varainhankinta: Nyt rakennetaan Uusi Lastensairaala

  • Palvelut

    Strateginen viestintä, yhteiskunnallinen vaikuttaminen

Kuinka mahdottomasta tehtiin mahdollista

Lastenklinikka Helsingissä oli hajoamassa käsiin. Asiaa oli ihmetelty pitkään, mutta päätöstä uuden sairaalan rakentamiseksi ei oltu saatu tehtyä.

Lopulta joukko yksittäishenkilöitä päätti tehdä asialle jotakin. Perustettiin tukiyhdistys, jonka tehtävänä oli auttaa rakentamaan uusi, valtakunnallisesti palveleva lastensairaala. Hankkeella oli paljon epäilijöitä, sillä varainhankinnan tavoite oli suomalaisittain korkea – 30 miljoonaa euroa.

Olimme pro bono -hankkeessa mukana koko sydämellä. Teimme 1-2 työntekijän voimin yli kaksi vuotta töitä tavoitteen saavuttamiseksi.

Satu Rasa Partneri, Myy Agency

 

Ilon kautta

Varainhankintakampanjoita leimaa usein synkkyys ja lohduttomuus. Tästä trendistä poiketen teimme iloisen ja uskoa luovan kampanjan, jossa korostimme hankeen konkreettisuutta: rakennamme talon.

Käyttöön valjastettiin omat, ansaitut ja kumppaneiden kanavat. Hankkeen verkkosivuilla ja sosiaalisen median kanavissa vaikutimme syntyneeseen keskusteluun. Onnistuimme kääntämään yleisen mielipiteen, jonka mukaan tällaiset hankeet tulisi aina kustantaa verovaroin.

Hanke löysi tiensä suomalaisten sydämiin nopeasti. Pian selvisi, että emme olleet synnyttäneet varainhankintakampanjaa, vaan kansanliikkeen. Kampanjan keräystavoitteen saavutimme 1,5 vuodessa. Tämä oli saavutus, jota edes itse emme uskaltaneet toivoa.

Uusi Lastensairaala 2017 -hankkeen tavoite, 30 miljoonaa euroa yksityisiä varoja, saatiin kasaan ennätysajassa.
  • 0
    k kpl
    Mediaosumaa

    Pelkkä journalistinen näkyvyys oli yli 1500 juttua 1,5 vuoden aikana.

  • 0
    m€
    Varainhankinnan tulos

    30 miljoonaa euroa, 1,5 vuotta

Myysletter

Pysy mukana viestinnän vinkeissä.

Subscribe

  • Subscribe to Myysletter, our newsletter (in Finnish)
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
figure

Heitä viestiä!

Palaamme 2 päivän sisällä asiaan.

Get in touch

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
person

“Teemme viestintää fiksusti, laadukkaasti ja ketterästi.”