Strateginen viestintä

Kirkkaat tavoitteet, fiksut toimenpiteet

Autamme kirkastamaan, miten saavutat tavoitteesi ja laadimme tätä varten fiksut strategiat ja toimenpiteet. Hyvin laaditussa suunnitelmassa tekeminen on kohdennettu oikein: turhat liikkeet on karsittu ja lihaksia käytetään vain maksimaalisen voiman tuottamiseen.

Olemme riisuneet prosessista turhat vaiheet. Pohjatyö tehdään huolella, mutta ketterästi. Toimenpiteissä uskomme paitsi sidosryhmien kuunteluun, myös kokeilun voimaan. Siksi mittaamme vaikuttavuutta herkeämättä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että kurssi muuttuisi koko ajan – päinvastoin. Strategia ja konsepti pitävät suunnan oikeana, ainoastaan toimenpiteitä hienosäädetään tuottamaan yhä parempia tuloksia.

Ja jos kaikki ei menekään, niin kuin pitäisi – ei hätää. Mietitään yhdessä, miten poikkeustilanne hoidetaan eikä kriisiviestinnälle tule tarvetta.

 

  • icon

    Brändi Kirkastamo

    Brändi on liima strategian ja asiakaskokemuksen välissä. Brändi Kirkastamossa määritämme, millä tyylillä hommat hoidetaan: mikä on brändin ydin, miten se käyttäytyy ja esiintyy, kenen ja minkä asioiden puolesta se toimii sekä mitä ajatuksia ja toimintaa haluamme sen herättävän. Kirkas brändi on tuloksellisen viestinnän lähtöpiste.

  • icon

    Viestintästrategia

    Viestintästrategiassa kirkastamme, millä tavalla brändi ottaa paikkansa. Mille yleisöille ja mistä teemoista se puhuu, missä kanavissa se vaikuttaa sekä miten asetettuja tavoitteita mitataan. Se on arvokas sotasuunnitelma, joka pelaa keskeistä roolia toiminnan tavoitteiden saavuttamisessa.

  • icon

    Luova konsepti

    Luova konsepti auttaa tekemään viestistäsi erottuvan ja mieleen painuvan. Se puhuttelee oikeaa yleisöä juuri oikealla tavalla. Hyvä konsepti toimii eri kanavissa – ja parhaat päätyvät penkkari-autojen kylkiin.

  • icon

    Sisäinen viestintä

    Pitäisikö strategiasta tehdä henkilöstölle helposti ymmärrettävä? Kaipaako sisäinen viestintä muuten terävöittämistä? Myös sisäisessä viestinnässä hyvät tarinat toimivat parhaiten. Se tuppaa välillä unohtumaan. Kerromme tarinasi kiinnostavasti myös sisäisille sidosryhmille.

  • icon

    Työnantajamielikuva

    Minne parhaat tyypit päätyvät? Tietysti parhaisiin työpaikkoihin. Onko teidän tarinanne kertomatta? Me osaamme auttaa. Ja kohdennamme viestin myös niin, että ne parhaat tyypit sen kuulevat ja näkevät.

  • icon

    Kriisiviestintä

    Usko tai älä, mutta kriisi voi tulla myös se kuuluisa kello kaulassa. Ainakin eri skenaarioihin kannattaa varautua ja poikkeustilanteita voi harjoitella. Ja jos kriisi on yllättänyt, me autamme minimoinaan sen vaikutuksia.

  • icon

    Muutosviestintä

    Muutoksen suurin riski on, ettei se ole ymmärrettävä: miksi muutos tehdään ja ennen kaikkea - mitä hyvää siitä seuraa. Kirkastamme muutoksen kaikille: sparraamme johdon kanssa viestit ja viestin viemisen, osallistamme tarvittaessa henkilöstön sekä valmennamme puhemiehet ulkoiseen viestintään.

Myysletter

Pysy mukana viestinnän vinkeissä.

Subscribe

  • Subscribe to Myysletter, our newsletter (in Finnish)
figure

Heitä viestiä!

Palaamme 2 päivän sisällä asiaan.

Get in touch

person

“Teemme viestintää fiksusti, laadukkaasti ja ketterästi.”