Monenmoisia ankkamaisuuksia!
  • Asiakas

    Sanoma Media, Aku Ankka

  • Projekti

    Duckenheim – Aku Ankka 80 vuotta

  • Palvelut

    Strateginen viestintä, sisältömarkkinointi

Viestintää ankkamaiseen tyyliin

Yhteistyömme varrella Akkari on muun muassa kiertänyt Suomea etsien sisältöä uusiin tarinoihin, olemme olleet Guggenheimia nopeampia – Suomi sai Duckenheiminsa jo vuonna 2015 – ja selvittäneet suomalaisten lasten lempiammatteja. Viestinnän luovaa suunnittelua ja toteutusta on tehty rennolla otteella kunnioittaen ankkamaista otetta.

Ei Guggenheim vaan Duckenheim

Aku Ankan syntymäpäivän kunniaksi päätimme tuoda Duckenheimin Helsinkiin. Ankallisaarteille omistettu Duckenheim-näyttely oli kunnianosoitus yhdelle Suomen kulttuurihistoriallisesti merkittävimmistä hahmoista, Aku Ankalle, joka täytti avajaispäivänä 80 vuotta.

Näyttelyn paikaksi valittiin Sanomatalon Mediatori, joka on Sanomalle strategisesti merkittävä tapahtumapaikka. Nelosen radioiden läheisyydessä sijaitseva tila aktivoi myös radioiden toimitukset kommentoimaan ja keskustelemaan Duckenheim-näyttelystä lähetyksissään.

Myy suunnitteli Duckenheimille konseptin sekä visuaalisen ilmeen, jonka jälkeen erilaisia sisältöjä alettiin tuottamaan eri kanaviin. Pre-lanseeraus tehtiin kohdennetusti mielipidevaikuttajille Twitterissä. Mediatiedotteessa kerrottiin, että Duckenheim Helsingin rahoitus on vihdoin järjestynyt!

Viikkoa ennen avajaisia kaikki Aku Ankan sidosryhmät kutsuttiin näyttelyn avajaisiin. Kutsussa paljastettiin näyttelyn sijainti Sanomatalon Mediatorilla sekä sen pääteos: kolmemetrinen kukista tehty Aku Ankan pää, joka sijoitettiin Musiikkitalon eteen.

Mahdetaan New Yorkissa olla kateellisia.

Helsingin Sanomat 31.5.2014 

Itse avajaisia vietettiin Aku Ankan syntymäpäivänä 9.6.2014. Näyttelyssä yleisö pääsi tutustumaan Ankallisaarteisiin sekä nauttimaan Aku Ankka -lehden päätoimittajan Aki Hyypän moderoimasta paneelikeskustelusta, jossa keskusteltiin Aku Ankan merkityksestä Suomelle ja sen kulttuurille.

Duckenheimista kasvoi välittömästi ilmiö – hankkeesta uutisoitiin laajasti kaikissa suurimmissa uutismedioissa kuten MTV3:n Kymmenen uutisissa, Ylen uutisissa, Turun SanomissaAamulehdessä ja HufvudstadsbladetissaHelsingin Sanomat kirjoitti aiheesta pilke silmäkulmassa otsikolla Duckenheim ehti ennen Guggenheimia: ”Mahdetaan New Yorkissa olla kateellisia”.

  • 0
    k kpl
    YouTube-näyttöjä

    Duckenheim YouTube-videota oli tammikuussa 2018 katsottu yli 50 000 kertaa.

  • 0
    k
    Duckenheim-näyttelyvieraita

    Sanomatalon Duckenheim-näyttelystä kävi nauttimassa monituhatpäinen yleisö ajanjaksolla 9.–19.6.2014. .

Myysletter

Pysy mukana viestinnän vinkeissä.

Subscribe

  • Subscribe to Myysletter, our newsletter (in Finnish)
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
figure

Heitä viestiä!

Palaamme 2 päivän sisällä asiaan.

Get in touch

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
person

“Teemme viestintää fiksusti, laadukkaasti ja ketterästi.”