Oulun kaupungin Yhdyskunta- ja ympäristöpalvelut vastaa muun muassa yleiskaavoituksesta, kaupunkisuunnittelusta, kaupunkirakenteen kehittämisestä ja teknisistä palveluista. Olemme toimineet Yhdyskunta- ja ympäristöpalvelujen kumppanina useissa viestinnän kokonaisuuksissa.
Yhteistyössä on syntynyt esimerkiksi viestintäkonseptit ”Uudistuva Oulu” ja ”Paras paikka yritykselle”. Yksittäisten hankkeiden viestintää olemme tukeneet ideoimalla uudenlaisia, osallistavia viestinnän toimenpiteitä. Esimerkiksi oululaisille tärkeän torialueen kehittämisestä tehtiin laaja kuntalaiskysely, jossa kaupunkilaiset saivat kertoa toiveitaan tulevaisuuden kauppatorista.
Enemmän mahdollisuuksia spontaaneille tapahtumille, katutanssille, teatteriesityksille, standupille ja musiikille.
Oululaisen vastaajan kommentti Torikyselyssä
Myy analysoi tulokset ja tuotti niistä infografiikat ja tietopaketin viranhaltijoiden ja kaupungin päättäjien käyttöön.
Mainonnan kampanja yritystonttien markkinointiin
Paras Paikka -kampanjan taustalla oli tarve tavoittaa oululaiset ja Oulun lähialueella toimivat, omiin toimitiloihin investoivat yritykset. Yrittäjille haluttiin viestiä Oulun kaupungin monipuolisista yrityspalveluista sekä kertoa, miksi Oulu on hyvä paikka yrittää.
Aktivoivan ja mainonnallisen kokonaisuuden kanaviksi valittiin sanomalehti Kaleva, Kalevan verkkosivu ja Oulun kaupungin käytössä olevat sosiaalisen median kanavat (Facebook, Twitter ja Instagram). Kampanjaa tukivat myös Oulun kaupungin omissa tiloissa ja Rotuaarilla olevat digi-näytöt.
Halusimme jokaisessa Kalevan etusivun kokonaisuudessa saada aikaan toimintaa – aktivoimme yrittäjiä joko vastaamaan kyselyyn, ottamaan yhteyttä tai osallistumaan tapahtumaan.
Jokainen julkaistu mainos oli sisällöllinen, jossa oli yritystarina mukana. Sisältömarkkinoinnin suunnitelma laadittiin kolmen asiakascasen ympärille: Oulun autokuljetus, AJO-kiinteistöt ja PM-rakennus sekä heidän asiakkaansa Intolog Oy.