Terveysalan markkinoinnin uusi aikakausi

Sisältömarkkinointi on mullistanut terveys- ja lääkealan markkinoinnin mahdollisuudet viimeisten vuosien aikana. Kuluttajat hakevat verkosta tietoa terveydestä koko ajan enemmän ja terveysalan yritykset voivat tarjota sitä vihdoin 24/7.  Myös oman alansa parhaan asiantuntijan roolin rakentaminen on yrityksille nyt helpompaa kuin koskaan.

 

Satu Rasa

 

ensiapu-laukku

Sisältömarkkinoinnin strategia luodaan liiketoiminnan lähtökohdista ja sen tavoitteita tukemaan. Jotta ihmisiä saadaan kuljetettua asiakaspolulla eteenpäin, on markkinoinnin ammattilaisten katsottava maailmaa yhä enemmän kuluttajan silmin. Tämä tarkoittaa, että verkossa kaiken sisällön on oltava kuluttajaa kiinnostavaa ja terveysaiheiden helposti ymmärrettäviä.

Yritysten omat kanavat ovat sisältömarkkinoinnin peruskivi: kaikki teemaan liittyvä sisältö kootaan omalle verkkosivustolle helppokäyttöiseksi kokonaisuudeksi.  Esimerkkejä sisältötyypeistä:

  • Informatiiviset tekstit ja videot
  • Asiantuntijablogit
  • Vinkkilistat
  • Potilastarinat
  • Infograafit
  • Testit

Terveysaiheiset artikkelit voivat tuoda tuhansia vierailijoita nettisivuille – joka kuukausi. Hyvä sisältö ei myöskään vanhene: esimerkiksi samoja flunssaan liittyviä tietoja haetaan joka talvi.

Pelkkä sisällöntuotanto ei tietenkään riitä: sisältöjä jaetaan kaikissa some-kanavissa, joissa niitä buustataan kohdennetulla markkinoinnilla eri yleisöille. Sisältömarkkinoinnin toimenpiteet ovat helposti mitattavia ja KPI:t asetetaan aina asiakkaan kanssa yhteistyössä riippuen siitä, onko tavoitteena esimerkiksi saada liikennettä sivustolle vai lisää kanta-asiakasohjelmaan kuuluvien määrää.

Myysletter

Pysy mukana viestinnän vinkeissä.

Subscribe

  • Subscribe to Myysletter, our newsletter (in Finnish)
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
figure

Heitä viestiä!

Palaamme 2 päivän sisällä asiaan.

Get in touch

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
person

“Teemme viestintää fiksusti, laadukkaasti ja ketterästi.”