Myy Agencyn AD Emma Rinneheimo edustaa Suomea kansainvälisessä Young Lions -kilpailussa
Emma Rinneheimo ja hänen kilpailuparinsa, Loiva agencyn yrittäjä ja entinen Myy Agencyn strategi Veera Paukku, ottavat tällä viikolla osaa kansainväliseen suunnittelukilpailuun Ranskan Cannesissa voitettuaan design-kategorian Young Lions Finland -kilpailussa.
Young Lions Finland on Marketing Finlandin vuosittain järjestämä suunnittelukilpailu, jossa palkitaan Suomen parhaita 30-vuotiaita tai sitä nuorempia markkinointi- ja mainosalan osaajia. Kilpailussa on seitsemän kategoriaa, joiden voittajat pääsevät edustamaan Suomea Cannesiin, Cannes Lions International Festival of Creativity -tapahtumaan, joka järjestetään tänä vuonna 16.6.-22.6.2024.
Myy Agencyn luova suunnittelija Emma Rinneheimo osallistui Young Lions Finland -kilpailuun tänä vuonna jo toista kertaa. Myös viime kerralla hänet valittiin design-kategorian voittajaksi, mutta silloin matka Cannesiin jäi koronapandemian vuoksi väliin ja kansainvälinen kilpailu oheistapahtumineen tuotettiin virtuaalisesti.
”On mahtavaa päästä nyt vihdoin paikan päälle Cannesiin ja tapaamaan kollegoita ympäri maailman. Viikko tulee olemaan hektinen, mutta varmasti todella antoisa”, Emma sanoo.
Kohderyhmäajattelu on visuaalisen suunnittelun kulmakivi
Emman urapolku Myy Agencyssa on kulkenut vuodesta 2018 korkeakouluharjoittelijasta tämän päivän vahvaksi osaajaksi niin visuaalisessa suunnittelussa kuin markkinoinnin strategisessa ajattelussa. Pari vuotta sitten suoritetun muotoilun YAMK-tutkinnon myötä hän täydensi osaamistaan verkkosivusuunnittelun, palvelumuotoilun sekä kohderyhmäajattelun parista.
Emma on työssään päässyt tekemään monipuolista visuaalista suunnittelua aina konseptoinnista tuotantoon eri toimialojen, suurimmaksi osaksi lääke- ja terveysalan, asiakkuuksille. Young Lions Suomen tämän vuoden yhteistyökumppani, Mieli ry, osuikin terveysalan markkinoinnissa kokeneelle tiimille nappiin. Design-kategoriassa tehtävänä oli luoda visuaalinen ilme Mieli ry:n kuukausilahjoittamisen digikampanjaan. Emman ja Veeran kilpailutyö, This is a call for help, nojasi arkipäivän kulutusvalintojen korostamiseen.
”Halusimme tehdä käsinkosketeltavan selväksi sen, miten pienillä arjen valinnoilla kasassa on kuukausilahjoittamiseen vaadittava summa – talouden ollessa monilla tiukoilla, sen näyttäminen, ettei lahjoittaminen vaadi ihmeitä, tuntui oikealta vedolta”, tiimi kuvailee kilpailuideaansa.
Emman ja Veeran kilpailutyö sai kehuja tuomaristolta kohdeyleisöajattelusta, selkeästä ja toimintaorientoituneesta ilmeestä sekä nokkelista sloganeista.
Inspiraatiota ja uutta oppia päivittäiseen luovaan työhön
Young Lions Suomen kilpailuun osallistuvilla tiimeillä oli yhteensä vuorokausi aikaa palauttaa kilpailutyönsä briefin saamisen jälkeen. Emma ja Veera olivat valmistautuneet viikonlopun yli kestävään rupeamaan tankkaamalla kasapäin eväitä, kertaamalla markkinoinnin trendejä ja valmistautumalla henkisesti muutaman tunnin yöuniin. Jos Suomen kilpailu oli kokemuksena intensiivinen, sitä tulee olemaan myös Cannesin kilpailuviikko.
”Miltei heti seuraavana päivänä, kun laskeudumme Cannesiin, saamme kuulla kilpailubriefin ja alkaa vuorokauden kestävä kilpailu. Keskiviikkona esittelemme sen tuomaristolle, jonka jälkeen pääsemme hengähtämään ja osallistumaan oheisohjelmaan. Perjantaina julistetaan voittajat”, Emma kuvailee viikon ohjelmaa.
Design-kategoriaan ottaa Suomen tiimin lisäksi osaa noin 30 tiimiä ympäri maailman. Vaikka kyseessä on kilpailu, Emma toivoo kokemukselta erityisesti saavansa uutta oppia ja inspiraatiota luovaan suunnitteluun ja arkiseen puurtamiseen.
”Cannesissa kohtaa alan kirkkaimmat kyvyt ja uudet innovaatiot. Olen varma, että palaan kotiin laukku täynnä uusia ideoita ja perspektiivejä, joita voin hyödyntää päivittäisessä työssäni!”
Seuraa Emman matkaa Cannesissa myös Myy Agencyn some-tileiltä!