Mikrovaikuttajalla on väliä

Markkinoijalle mikrovaikuttaja on monesti jopa kallisarvoisempi yhteistyökumppani kuin ison budjetin jättijulkkis. Aina ei kannata tuijottaa vaikuttajan someseuraajien määrää, vaan tarkastella asiaa monipuolisemmin.

Myy Agency

Kuka on mikrovaikuttaja?

Mikrovaikuttaja on somettaja tai bloggaaja, tiettyyn aihepiiriin intohimoisesti suhtautuva tavallinen ihminen. Mikrovaikuttajia voi löytää melkein minkä tahansa aihepiirin, esimerkiksi matkustelun, hyvinvoinnin, muodin tai vaikkapa kokkaamisen, ympäriltä.

Mikrovaikuttajalla on seuraajia tavallista somekäyttäjää enemmän, mutta harvoin yli 10 000. Mikrovaikuttaja on aito ja luotettava tietyn aihepiirin intohimoinen asiantuntija, johon yleisön on helppo samaistua.

Vähemmän on joskus enemmän

Vaikuttajamarkkinoinnissa ei ole aina kyse yleisön suuruudesta, vaan siitä, että tavoitetaan juuri oikea yleisö oikealla tavalla. Mikrovaikuttajat eivät tavoita valtavia satatuhatpäisiä massoja, mutta mikrovaikuttajien seuraajat ovat usein sitoutuneempia kuin megajulkkisten jättiyleisöt.

Se, mitä kuluttaja todella tahtoo kuulla, on aito ja rehellinen arvio vertaiselta.

Mikrovaikuttajat pyörittävät someajan puskaradiota. Seuraajat ovat saman aihepiirin innokkaita harrastajia, jotka haluavat kuulla luotetun mikrovaikuttajan mielipiteen, todella arvostavat sitä ja tekevät myös ostopäätöksiä sen perusteella.

Pelkän brändin tai julkisuuden henkilön arvio voidaan kokea jopa epäaitona ja etäännyttävänä.

Mikrovaikuttajiin satsaaminen on usein myös taloudellisesti järkevää. Sillä hinnalla, millä saat megajulkkiksen suosittelemaan tuotettasi tai palveluasi, voit tehdä yhteistyötä esimerkiksi 10-30 mikrovaikuttajan kanssa.

Oikein valitun mikrovaikuttajan seuraajat muodostavat valmiin niche-yleisön myös sinun tuotteellesi tai palvelullesi.

 

Haluatko lisää vinkkejä vaikuttajamarkkinointiin? Ota yhteyttä!

Myysletter

Pysy mukana viestinnän vinkeissä.

Subscribe

  • Subscribe to Myysletter, our newsletter (in Finnish)
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
figure

Heitä viestiä!

Palaamme 2 päivän sisällä asiaan.

Get in touch

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
person

“Teemme viestintää fiksusti, laadukkaasti ja ketterästi.”