Onnistuneen matkan tekijät

Konsepti strategian viestimiseen

Strategia innostavaksi bränditarinaksi

Swissport Finland työllistää Helsinki-Vantaan lentoasemalla yli tuhat työntekijää. Vuorotyötä tekevä henkilöstö on hajaantunut eri pisteisiin kentälle: osa toimii esimerkiksi lounge- ja matkustajapalveluissa, ja osa taas rahdissa sekä lentokonekuormauksen parissa.

Swissport halusi viestiä henkilöstölleen strategiansa kulmakivet ja yritysbrändinsä ytimen ymmärrettävästi ja innostavasti. Lisäksi koko henkilöstölle haluttiin avata työn merkittävyys: swissportlaiset ovat tärkeä osa lentoaseman toimivuutta sekä matkustuskokemusta.

Strategiamme on laadittu henkilöstöä kuunnellen, ja siksi meille olikin tärkeää viestiä strategiasta uudella, jokaista työntekijää koskettavalla tavalla.

Tomi Viitanen Toimitusjohtaja, Swissport Finland Oy

Tavoitteena oli kehittää Swissport-henkeä sekä toteuttaa sisäistä viestintää uudenlaisesta näkökulmasta, missä henkilöstön rooli ja tarinallisuus on keskiössä.

 

Onnistuneen matkan tekijät

Bränditarinan ja viestinnän konseptin kirkastamiseksi kuuntelimme swissportlaisia eri puolilta yhtiötä. Konseptin ydin – Onnistuneen matkan tekijät – nousi haastatteluissa ja johtoryhmätyöskentelyssä keskeisimmäksi teemaksi. Jotta tarinan viestiminen olisi tehokasta sekä mieleenpainuvaa, teimme tarinasta videon.

Video ja strategian kulmakivet julkistettiin neljässä henkilöstötilaisuudessa kesällä 2018. ”Strategiamme on laadittu henkilöstöä kuunnellen, ja siksi meille olikin tärkeää viestiä strategiasta uudella, jokaista työntekijää koskettavalla tavalla.  Palaute oli positiivista, ja myös henkilöstökyselyn tulokset kertoivat, että onnistuimme tässä viestinnän kehittämisen ensimmäisessä vaiheessa”, kertoo Tomi Viitanen, Swissport Finlandin toimitusjohtaja.

Palaute oli positiivista, ja myös henkilöstökyselyn tulokset kertoivat, että onnistuimme tässä viestinnän kehittämisen ensimmäisessä vaiheessa.

Tomi Viitanen Toimitusjohtaja, Swissport Finland Oy

Onnistuneet matkan tekijät -konsepti jatkaa matkaansa sisäisestä viestinnästä myös työnantajamielikuvan kivijalaksi – tarinallisuuden pysyessä vahvasti ytimessä.

 

Myysletter

Pysy mukana viestinnän vinkeissä.

Subscribe

  • Subscribe to Myysletter, our newsletter (in Finnish)
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
figure

Heitä viestiä!

Palaamme 2 päivän sisällä asiaan.

Get in touch

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
person

“Teemme viestintää fiksusti, laadukkaasti ja ketterästi.”