Markkinoinnin automatisoinnilla liidejä ja mitattavuutta
Vuonna 2019 starttasimme taloushallinnon palveluja tarjoavan Rantalaisen kanssa laajaan yhteistyöhön, jossa lähdettiin kehittämään brändiä sekä automatisoimaan markkinointia. Yhtenä päätavoitteena oli käynnistää työ, joka tuottaa laadukkaita liidejä myynnille.
Tulevaisuus on tiedossa
Taloushallinnon alalla digitalisaatio on luonut entistä tehokkaamman mahdollisuuden tulevaisuuden ennustamiseen: taloudellinen tieto on mahdollista valjastaa yrityksen menestystarinan rakentamiseen.
Määritimme brändikiteytyksen kehystarinan, pääviestit sekä implementointisuunnitelman. Sisäinen lanseeraus brändikiteytykselle on toteutettu syksyn 2020 ja kevään 2021 aikana. Brändikiteytys toimii moottorina sisäiselle toiminnan uudistamiselle.
Ulkoiselle ulostulolle on tehty markkinointikonsepti yhteistyössä Markku Haapalehdon kanssa.
”Yhteistyömme on toiminut saumattomasti kovassakin vauhdissa. Vahva markkinoinnin kehittäminen on ollut läsnä tekemisessämme kun olemme luoneet uutta toiminnan tapaa. Merja on timanttia ja Veera on helmi! Myyn palveluvalikoima ja toiminnantapa osuivat tarpeisiimme hienosti.”
Sami Kelkka, brändi- ja markkinointipäällikkö
Sisältömarkkinoinnilla liidejä
Rantalaisen asiantuntijasisällöille on tehty suunnitelmallista yleisöjen hankintaa sosiaalisen median kanavissa. Markkinoinnin automaatio on toiminut Hubspotissa, hyödyntäen sisältöjen polutusta sekä kohdentamista luomamme segmentoinnin pohjalta.
Rantalaiselle on myös rakennettu lead scoringin malli, jotta sisältömarkkinointia ja markkinoinnin automaatiot tukevat liidien keräämistä myyntiorganisaatiolle. Sosiaalisen median ja automaatioalustan integraation myötä myös sosiaalisen median mainonnassa on voitu tehdä personointeja ja tukea lead scoringia.