Vapaus valita auto
  • Asiakas

    Autoala

  • Projekti

    Vapaus valita auto

  • Palvelut

    Strateginen viestintä, sisältömarkkinointi

Autoalan näkökulma julkiseen keskusteluun

Vuoden 2018 marraskuussa starttasi koko autoalan yhteinen  Vapaus valita auto ohjelma. Sen tavoitteena on tarjota sekä suurelle yleisölle että päättäjille oikeaa tietoa autoilusta ja liikkumisen tulevaisuudesta. Ohjelman yksi keskeinen tehtävä on tuoda aihepiirin ympärillä käytävään keskusteluun autoalan näkökulma sekä muuttaa suomalaisten autoiluun liittyviä asenteita positiivisemmaksi.

Ohjelman missiona on varmistaa, että jokainen saa liikkua haluamallaan tavalla myös tulevaisuudessa. Osana ohjelmaa toteutetaan vaikuttajaviestintää mission toteutumiseksi.

Lanseerausvaiheessa halusimme muistuttaa yleisöä, että autoilu on monelle suomalaiselle välttämättömyys: se mahdollistaa työssä käymisen, harrastamisen ja välttämättömät asioinnit.

Ohjelma sai hyvän startin: mediajulkisuus oli positiivista ja keskustelu sosiaalisessa mediassa vilkasta.

Pekka Rissa Toimitusjohtaja, Auto- ja kuljetusalan keskusliitto

 

Hienovarainen linja avaukseen

Laadimme yhdessä autoalan toimijoiden kanssa viestintästrategian: mikä on ohjelman missio, kehystarina, pääviestit ja yleisöt. Määritimme, miten ja missä haluamme vaikuttaa ja olla esillä. Strategian jälkeen hioimme viestinnän konseptin ja luovat toteutukset kuntoon.

Lanseerausta tukemaan syntyi mainonnan konsepti ”Auto. Ihan mukava olemassa”, josta tehtiin kaksi mainostoteutusta sekä televisioon että radioon (yhteistyössä Markku Haapalehto, tuotantoyhtiö Drama sekä Soundart.)

Ennen lanseerausta laitettiin myös omat kanavat kuntoon. Avasimme ohjelmalle oman verkkosivuston www.vapausvalitaauto.fi sekä Facebook-sivut. Kanavien tavoitteena on  paitsi palvella eri yleisöjä ajankohtaisilla sisällöllä myös toimia keskustelualustana. Lisäksi pidettiin mediatilaisuus Auto 2018 -messujen yhteydessä.

”Ohjelma sai hyvän startin: mediajulkisuus oli positiivista ja keskustelu sosiaalisessa mediassa vilkasta. Ohjelma saa jatkoa vuoden 2019 aikana, jolloin tullaan muun muassa julkistamaan laaja liikennebarometri sekä paljon asiantuntijasisältöä”, toteaa toimitusjohtaja Pekka Rissa Auto- ja kuljetusalan Keskusliitosta.

 

Myysletter

Pysy mukana viestinnän vinkeissä.

Subscribe

  • Subscribe to Myysletter, our newsletter (in Finnish)
  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
figure

Heitä viestiä!

Palaamme 2 päivän sisällä asiaan.

Get in touch

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.
person

“Teemme viestintää fiksusti, laadukkaasti ja ketterästi.”