Sisältöstrategia – markkinoinnista vastaavan parhaita investointeja
Sisältötyöllä voi olla monenlaisia tavoitteita: voidaan tavoitella parempaa tunnettuutta tai tulosrankingia hakukoneissa, sitoutuneempaa asiakaskuntaa tai sitten myynti kaipaa yksinkertaisesti lisää liidejä. Eri tavoitteisiin toteutetaan erilaista sisältöä ja niitä markkinoidaan eri keinoin.
Sisältöstrategian avulla pyritään varmistamaan, että yrityksessä tuotetaan korkealaatuista ja hyödyllistä sisältöä, joka vastaa kohderyhmän tarpeita ja auttaa ratkaisemaan heidän ongelmiaan.
Sisältöstrategian laatiminen onkin ensisijaisen tärkeää, jotta tuotettu sisältö oikeasti vastaa yleisön odotuksiin ja tuottaa näin toivottua tulosta. Ilman hyvää sisältöstrategiaa sisältötyöhön upotetut eurot menevät helposti niin sanotusti Kankkulan kaivoon.
Mitä sisältöstrategiassa määritellään?
Sisältöstrategiassa määritellään tavoitteet, kohderyhmät ja sisällön tyypit, jotka auttavat saavuttamaan tavoitteet. Se myös luotsaa organisaation sisällöntuotantoa ja jakelua, jotta sisältö on relevanttia, merkityksellistä ja vaikuttavaa valituille kohderyhmille.
Hierarkkisesti sisältöstrategia on selkeästi sisältömarkkinointiin tai sosiaaliseen mediaan keskittyvien suunnitelmien yläpuolella. Mutta toisaalta brändistrategia on hyvä olla kirkkaana ja päivitettynä siinä vaiheessa, kun sisältöstrategiatyö käynnistetään. Kaikissa näissä strategioissa on omat painopisteensä, ja niillä on selkeät tehtävänsä.
Kiinnostaako ketterä malli sisältöstrategian toteutukseen? Me Myyllä olemme tottuneet tekemään asioita ketterästi, eivätkä sisältöstrategiat ole tässä suhteessa poikkeus. Koska mallistamme on hyviä tuloksia, oli se järkevää kasata myös yksien kansien väliin ja jakaa muillekin hyödynnettäväksi. Voit myös olla meihin yhteydessä – olemme mielellämme apunanne!