Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter

Suomen Pipliaseura

Positiivinen kierre lukutaidon voimalla

Myy on toiminut Suomen Pipliaseuran markkinointiviestinnän kumppanina vuodesta 2014 saakka. Olemme yhteistyössä esimerkiksi määrittäneet Pipliaseuran identiteettiä ja viestejä, etsineet uusia lahjoittajia ja toteuttaneet digikampanjoita.

Olennaisena osana yhteistyötä toteutamme vuosittain kansainvälistä lukutaitotyötä tukevan tietoisuuskampanjan Agricolan päivän yhteydessä. Yhteistyömme tuloksena Agricolakin on saanut oman leivoksensa.

Tänä vuonna kohteena on Pipliaseuran monivuotinen Itä-Afrikan lukutaito-ohjelma, jossa 20 000 naista opetetaan lukemaan. Haluamme lukutaitotyöllä saada aikaan positiivisen kierteen, josta hyötyy yksittäisen ihmisen lisäksi koko yhteisö ja yhteiskunta sekä seuraavat sukupolvet.

Case: Agricola-leivos

Keväällä 2014 Pipliaseura halusi rakentaa uusia, potentiaalisia lahjoittajia puhuttelevan konseptin digitaalisiin kanaviin.

Lukutaitotyö nostettiin puheenaiheeksi kiinnittämällä viestintä Agricolan päivään. Agricolalla on Suomen kirjakielen isänä ja Uuden testamentin suomentajana luonteva yhteys Pipliaseuran keskeiseen työhön.

Haastoimme neljä suosittua leivontabloggaajaa suunnittelemaan Agricola-leivoksen. Neljästä vaihtoehdosta voittaja valittiin avoimella äänestyksellä. Ääniä kerättiin kahden viikon aikana lähes 10 000. Aktiivista sisältömarkkinointia tehtiin sekä omissa, ansaituissa että kumppanien kanavissa.

Agricola-leivos julkistettiin Maailman kirjan päivänä 23.4.2014, jolloin Makeaa Murmelin Täydeltä -blogin Heidi Harjulan puolukkaleivoksia maisteltiin muun muassa MTV3:n Huomenta Suomen suorassa lähetyksessä. Agricola-leivoksesta tehtiin Suomen Pipliaseuran rekisteröimä tavaramerkki ja vuonna 2015. Leivosta saa Agricolan päivän aikaan kahviloista eri puolilla Suomea. Julkaisemme vuosittain yhteistyökahvilat. Kaikille avoimen reseptin mukaan leivoksia voi valmistaa myös itse. Nam!