Oulun kaupunki: Paras paikka

Paras paikka yritykselle

Paras Paikka -kampanjakonsepti suunniteltiin Oulun kaupungin yhdyskunta- ja ympäristöpalvelujen viestintään. Kampanjan toteutuksessa hyödynnettiin sisältömarkkinointia.

Kampanjan taustalla oli tarve tavoittaa oululaiset ja Oulun lähialueella sijaitsevat, omiin toimitiloihin investoivat yritykset, joita kaupunki halusi informoida yrityspalveluistaan. Kanaviksi valittiin sanomalehti Kaleva, Kalevan verkkosivu ja Oulun kaupungin käytössä olevat sosiaalisen median kanavat (Facebook, Twitter ja Instagram) sekä näytöt Oulun kaupungin omissa tiloissa ja Rotuaarilla.

Myy suunnitteli ja konseptoi kolme viikkoa kestävän Paras Paikka -konseptin. Typografiassa hyödynnettiin Oulun kaupungin brändiohjeistusta. Kuvamaailma suunniteltiin kohderyhmän mukaisesti: suurin osa omia toimitiloja tarvitsevista yrityksistä toimivat teollisuuden ja logistiikan alalla. Värimaailmaksi valikoitui näin teräksen sininen.

 

Sisältömarkkinoinnin suunnitelma laadittiin kolmen asiakascasen ympärille: Oulun autokuljetus, AJO-kiinteistöt ja PM-rakennus sekä heidän asiakkaansa Intolog Oy kertoivat kokemuksistaan Oulun kaupungin palveluista haastatteluissa, jotka julkaistiin Kalevan verkkosivulla.

OAK – juuret ja toiminta pysyvästi Oulussa – lue lisää
AJO-Kiinteistöt rakentaa Ruskossa – lue lisää
Tukikohtana Takalaanila – lue lisää

Sisältöjä markkinointiin Kalevan etusivulla ja sosiaalisessa mediassa.