Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter

Garmin Nordic Finland

Lähtökohdat ja tavoitteet

Garmin Nordic Finland halusi mainostamisen ja markkinointitoimenpiteiden rinnalla vahvistaa uusien tuotteidensa näkyvyyttä tuoteviestinnällä. Neljän eri kampanjan avulla Garminin laitteet haluttiin nostaa esille tarkoituksenmukaisissa blogeissa, lehdissä ja verkkosivustoissa.

Teimme tuoteviestintää kolmelle erilaiselle aktiivisuusrannekkeelle, GPS-älykellolle, multisport-kellolle, hands free –navigointilaitteelle ja action-kameralle.

Luova ratkaisu ja toteutus

Päätimme kontaktoida erilaisia bloggaajia ja medioita laitenäkökulmalla, laitteiden monipuolisuutta korostaen. Korkealaatuiset laitteet annettiin testattavaksi jokaisen omaan tyyliin sopivissa aktiviteeteissa: arkeen, urheiluun tai seikkailuun.

Tavoitteena oli saada positiivista näkyvyyttä ja hyvän fiiliksen testauskokemuksia sekä raportteja lehtijuttujen ja blogipostausten muodossa. Annoimme joidenkin laitteiden testauksen rinnalle mahdollisuuden järjestää laitekilpailuja ja -arvontoja. Niiden tarkoituksena oli lisätä lukijoiden kiinnostusta laitetta kohtaan.

Pidimme aktiivisesti yhteyttä bloggaajiin, eli pysyimme ajan tasalla siitä, miten yhteistyö sujui. Jos laitteiden käyttö vaati ohjeistusta, vastasimme itse ohjekirjojen mukaisesti selkeisiin tapauksiin. Jos tilanne vaati Garminin asiantuntemusta, toimimme tiedon välittäjinä. Tärkeää oli pitää kontaktimme tyytyväisinä ja innostuneina.

Hoidimme pääasiassa myös logistiikan itse.

Tulokset

Kampanjat sujuivat hyvin, niin yhteistyö- kuin julkaisunäkökulmastakin. Garminin laitteet saivat näkyvyyttä halutuissa lehdissä, blogeissa, verkkosivustoissa ja sosiaalisessa mediassa.

Julkaisujen äänensävy oli erittäin positiivinen ja testaajamme olivat pääasiassa hyvin tyytyväisiä laitteisiin. Kriittisemmätkin artikkelit löysivät positiivista kirjoitettavaa jokaisesta laitteesta.

Järjestimme laitteita erilaisiin kilpailuihin ja arvontoihin blogeissa, lehdissä ja verkkosivuilla. Kilpailuja ja arvontoja julkaisseet bloggaajat kertoivat julkaisujen olleen suosittuja.

Yhdessä Garminin kanssa määritellyt tavoitteet saavutettiin.