Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
yritysbloggaamisen-sietamaton-vaikeus

Yritysbloggaamisen sietämätön vaikeus

Sisältömarkkinointi on päivän sana, tiedetään. Parhaimmillaan kiinnostava sisältö houkuttelee potentiaaliset asiakkaat viettämään aikaa brändin kanssa. Onnistuessaan sisällöt kääntävät prospektit liideiksi ja yhdistettynä markkinoinnin automaatioon sisältömarkkinointi kykenee muuttamaan liidit asiakkaiksi.

Yritysblogi on sisältömarkkinoinnin ilmentymä, yritysviestinnän arkkityyppi, joka sisältömarkkinoinnin seurakunnassa katsotaan välttämättömäksi osaksi uuden ajan sisältömarkkinointi-mixiä.

Siispä perustetaan yritysblogi ja ryhdytään tuottamaan sinne sisältöä. Pari ensimmäistä viikkoa, ehkä kokonainen kuukausikin, sujuu alkuhuumassa, mutta sisällöntuotanto tyssää vääjäämättä jossain kohtaa: ensin loppuvat resurssit, sitten ideat.

Sitä sanotaan, että “blogging is like jogging”. Kuten juoksuharrastuksen kanssa, myös bloggaaminen voi aluksi tuntua raskaalta ja vastenmieliseltä. Kuten juokseminen, myös bloggaaminen vaatii säännöllistä harjoittelua: ilman pitkiä lenkkejä ei kenestäkään ole vielä tullut maratoonaria. Ja tietysti myös pitkäjänteisyys kuuluu asiaan: kesken ei kannata lopettaa, vaikka välillä tökkiikin.

Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta, että harjoittelu palkitsee. Tekemällä todellakin oppii ja tekeminen myös muuttuu helpommaksi. Kiristä siis lenkkarin nyörit, laita Training Montage soimaan ja ryhdy hommiin!

Ps. Suomen parasta yritysblogia etsitään jälleen. Vuoden 2015 mallioppilaat eli shortlista julkaistaan syyskuun toisella viikolla täällä.

Tilaa Myysletter

Haluatko tietää lisää bloggaamisesta, sisältömarkkinoinnista ja muista digimarkkinoinnin toimenpiteistä? Tilaa Myysletter, niin pysyt mukana muuttuvassa maailmassa.

– Salla –