Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
viisi-ted-puhetta-sisaltomarkkinoijalle

Viisi TED-puhetta sisältömarkkinoijalle

Nordic Business Forum kokoaa pian bisnespäättäjät ympäri maailmaa mahtipontisten puheiden äärelle, mutta inspiraatiota löytyy myös internetistä. Myy poimi viisi TED-puhetta, jotka jokaisen sisältömarkkinoijan pitäisi katsoa.
1. Andrew Staton – The clues to a great story

Andrew Staton on yhdysvaltalainen elokuvantekijä, joka on käsikirjoittanut muun muassa Pixarin palkitut animaatiot Nemoa etsimässä (2003) ja WALL-E (2008). TED-puheessaan Staton kertoo oman tarinansa lopusta alkuun. Samalla hän havainnollistaa, miten rakennetaan tarina, jonka yleisö haluaa kuulla.

2. Celeste Headlee – 10 ways to have better conversations

Olet seminaarissa kahvikuppi kädessä. Ohjelmassa sanotaan, että nyt pitäisi ”verkostoitua”. Hymyilet vierustoverillesi kiusaantuneena ja yrität livahtaa pakoon rasittavaa kollegaa. Tuttua? Radiojuontajana vuosikymmeniä työskennellyt Celeste Headlee kertoo kymmenen vinkkiä, joilla kehityt taitavaksi keskustelijaksi.

3. Kevin Allocca – Why videos go viral

YouTuben trendijohtaja Kevin Allocca analysoi palvelussa nousevia videoita työkseen. Hän on siis oikea henkilö kertomaan, mikä tekee videosta viraalihitin. Sitä paitsi! Allocca havainnollistaa puhettaan kissavideoilla.

4. Amanda Palmer – The art of asking

Apua saa, kun pyytää. Sen on huomannut katutaiteilija ja rockmuusikko Amanda Palmer, joka on toteuttanut haaveitaan joukkorahoituksen tuella. Pakollista katsottavaa kaikille varainkeruukampanjoita toteuttaville.

5. Sebastian Wernicke – Lies, damned lies, and statistics (about TEDTalks)

Mikä yhdistää edellä mainittuja TED-puheita? Toisin sanoen, miten pidät parhaan mahdollisen
(TED-)puheen? Sebastian Wernickellä on tähän vastaus, mikäli tilastolliseen analyysiin on uskominen. Esimerkki: jos et enää tiedä mitä sanoa, on hyvä idea sanoa ”ja niin edelleen”, ja yleisö pysyy tyytyväisenä. Ja niin edelleen.

– Oona –