call-to-action-cta-12-esimerkkia

Call-to-action (CTA) – 12 esimerkkiä

Nettisivu myy paremmin, kun hyödynnät call-to-actionia. CTA on konkreettinen toimintakehotus – nappi tai tekstilinkki. Oikein ja tehokkaasti käytettynä se auttaa potentiaalisia asiakkaita ja ohjaa heidän käyttäytymistään.

Usein paras CTA on lyhyt, ytimekäs ja pelkkää asiaa. Sitä ennen täytyy kuitenkin tehdä valmisteleva, varsinainen myyntityö: CTA on vain jäävuoren huippu, piste i:n päällä, joka viimeistelee myyntiprosessin.

Call-to-action:illa on vahva rooli myös sisältömarkkinoinnissa.

Seuraavaksi esittelen 12 selkeää esimerkkiä, joita voit käyttää omassa markkinoinnissasi ja myynnissäsi:
Aloita heti

Lyhyt, tilaa säästävä ja ytimekäs sanapari.

Tilaa oma X jo tänään

Sana tänään on vahva, sillä se luo saman mielikuvan kuin nyt ja heti, vaikkei ole yhtä hyökkäävä.

Kokeile X ilmaiseksi kuukauden ajan

Kokeilu ja aikamääre tarkoittaa: ei riskiä. Siihen on helppo tarttua ja se toimii erityisen hyvin, jos sinulla on tarjolla esim. ladattava ohjelma tai applikaatio.

Rekisteröidy ilmaiseksi

Sana ilmainen tekee tästäkin riskittömän vaihtoehdon ja voi motivoida valitsemaan sinut palveluntarjoajaksi rekisteröitymisen jälkeen.

Lue lisää

Tämä on klassikko ja aktivoi tutustumaan aiheeseen lisää. Motivoivana tekijänä on potentiaalisten asiakkaiden tiedonjano.

Lataa ilmainen X

Kukapa ei haluaisi saada jotakin hyödyllistä ilmaiseksi? Tarjoa jotakin, jolla potentiaaliset asiakkaat konvertoituvat. Se voi olla vaikka ilmainen e-kirja, webinaari tms. Sisältömarkkinoinnissa erittäin merkittävä Call-to-action.

Katso, miten X toimii TAI Tutustu X-tuotteeseen tai X-palveluun

Tämä voi olla linkki videoon tai kuvitukseen, jossa potentiaalisille asiakkaille näytetään, miten tuote tai palvelu toimii.

Ota yhteyttä

On tärkeää antaa potentiaalisille asiakkaille mahdollisuus ottaa yhteyttä, ja mitä helpommin sitä parempi.

Osta niin kauan kuin tavaraa riittää TAI Hyödynnä etu vain tänään TAI Vain viisi tuotetta jäljellä – tee tilaus heti

Rajoitettu saatavuus ja ostomahdollisuus houkuttelee ja aktivoi toimimaan heti – varsinkin jos potentiaaliset asiakkaat ovat jo harkinneet ostamista.

Osta X tänään ja saat lisäedun

Jotakin ekstraa kaupan kylkiäisenä (esim. alennus toisesta tuotteesta) voi olla monelle se ratkaiseva tekijä ostopäätöstä tehdessä.

Lähetä X minulle nyt

Tässä on ajateltu potentiaalisten asiakkaiden puolesta pitkälle muotoilemalla CTA minä-muotoon.

Tilaa uutiskirje nyt

Monen yrityksen käyttämä klassikko, joka on esimerkki selkeästä ja ytimekkäästä Call-to-action:ista.

Mikä Call-to-action sopii juuri sinulle?

Se riippuu kohderyhmästä, tuotteesta, palvelusta, toimialasta ja tilaus-/ostotapahtumasta. Ajattele tilannetta ensin asiakkaan kannalta, eli mikä olisi hänelle miellyttävin tapa tulla autetuksi tekemään päätös kunkin tuotteen ja palvelun kohdalla. Tee variaatioita ja testaa, mikä CTA konvertoi eniten tilauksia.

Tilaa Myysletter

Haluatko tietää lisää digimarkkinoinnista? Tilaa Myysletter, niin pysyt mukana muuttuvassa maailmassa.