Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
Myy logo letter
blogiyhteistyo-alkaa-taydellisten-kumppanien-etsinnalla

Blogiyhteistyö alkaa täydellisten kumppanien etsinnällä

Suosituimmilla suomalaisilla blogeilla on jopa kymmeniä tuhansia kuukausittaisia kävijöitä. Tiedän kokemuksesta, että blogiyhteistyö on erittäin hyvä keino tavoittaa bloggaajien seuraajia ja puhutella heitä tavoitteellisesti.

Yhteistyötä suunniteltaessa on tärkeää ottaa huomioon tosiasia, että koska suosituilla bloggaajilla on paljon lukijoita, se näkyy myös palkkioiden suuruutena. Joskus bloggaajan intohimo ja tuotepalkkio voivat riittää, mutta päästäänkö niillä asetettuihin liiketoiminnan tavoitteisiin?

Koordinoimamme blogiyhteistyö on mahdollisuus saada näkyvyyttä ja lisää pöhinää, mutta ne eivät ole lisäarvo, vaan väline saavuttaa asiakkaan kanssa ennen yhteistyötä asetetut konkreettiset tavoitteet: esimerkiksi lisätä osallistumista tai kasvattaa myyntiä.

Miten valita oikeat bloggaajat yhteistyöhön?

Kullakin bloggaajalla on oma persoonallinen tyylinsä jäsennellä maailmaa, mikä näkyy käsiteltävissä aiheissa ja valituissa näkökulmissa. Bloggaajalla voi olla myös vahva eettinen katsontakanta esimerkiksi ruokavaliota tai tiettyjä brändejä kohtaan.

Jokaisen bloggaajan erityisyyden hahmottaminen asettaa vaatimuksia asiantuntijuudelle, mutta avaa myös mahdollisuuden erittäin onnistuneille ja maaliin osuville valinnoille.

Onnistunut blogiyhteistyö alkaa näistä
  1. Ajattele kuin asiakas

Työmme viestintä- ja markkinointikumppanina alkaa asiakkaamme toiveiden, konkreettisten tavoitteiden ja arvojen kuuntelemisella ja ymmärtämisellä. Budjetti huomioidaan niin, että voimme tehdä rakentavimmat ratkaisut sen puitteissa.

Kun ymmärrämme asiakasta ja hänen tavoitteitaan, voimme aloittaa sopivien blogien kartoittamisen.

  1. Mene pintaa syvemmälle

Blogeja on paljon. Siksi kartoitamme pintaraapaisun sijasta bloggaajat, jotka ovat samassa linjassa asiakkaamme edustamien arvojen kanssa. Haluamme bloggaajia, jotka innostuvat ja pitävät asiakkaamme tuotteesta tai palvelusta.

Täydellinen kumppani ei ole vain hyvännäköinen, vaan osaa puhua juuri oikeilla sävyillä ja sanavalinnoilla, jotka aidosti koskettavat ja aktivoivat lukijoita.

  1. Tee oikeat valinnat

Kun löydämme kriteerit täyttävät, soveltuvat bloggaajat, esittelemme heidät asiakkaallemme. Käymme läpi vaihtoehdot perusteluineen ja teemme yhdessä valinnat.

Vaikka blogit toimivat kuin media, ei ole itsestään selvää, että bloggaaja haluaa aloittaa yhteistyön – korvauksesta riippumatta. Onneksi asiaan voi varautua; tunnistamme ilmiön, näemme kokonaiskuvan ja osaamme varustautua useammalla sopivalla vaihtoehdolla.